dinsdag 8 oktober 2013

And the winner is...

Beste deelnemer,

Gefeliciteerd!

Wij hebben jou gekozen als één van de winnaars van het de twee startbewijzen voor de Harbour Run, op 19 oktober in Rotterdam. De organisatie van de Harbour Run zal jou persoonlijk benaderen voor de afhandeling van de prijs en inschrijven voor de run. 

Houdt het Discovery Obstacle Run Platform goed in de gaten voor alle info en winacties omtrent de beste Obstacle Runs van Nederland en Vlaanderen.

Wij wensen jou veel succes met de voorbereidingen en veel plezier tijdens de Harbour Run.

Vriendelijke groet,

Discovery Obstacle Runs


Yesss!

Ken je dat gevoel van meedoen aan een loterij, er vanuit gaande dat je toch wel nooit zal winnen? Zo begon deelname aan deze loterij wel. Ik ga even een paar weken terug. Vrijdagavond, uitgewerkt, de frituurpan staat op te warmen, ik plof met mijn rug tegen de warme radiator op de grond voor de tv. Zap, zap, zap, flauwe sitcom, zap, zap, beurzen, nieuws, zap, zap, Discovery Channel. Zo'n aflevering over bieden op garageboxen of restaureren van oude auto's kwam voorbij. Tussen het frituren en kijken naar de serie viel mijn oog op een promofilmpje in het reclameblok. Iets over obstacle runs met veel te blije mensen die voor hun plezier in de modder kruipen en in sloten springen. Fragmenten van een soort militaire stormbaan voor mariniers en rennende sportievelingen. Met dat laatste kon ik me dan nog wel associëren, maar toen ging de aflevering weer verder.

Een paar avonden later kwam de promo weer voorbij, maar er was toch onbewust iets blijven hangen van de keer ervoor. Mijn onderbewustzijn was geprikkeld en probeerde mijn bewustzijn over te halen, wat uiteindelijk ook is gelukt. Hardlopen is leuk, een concreet doel is nog leuker en aan een wedstrijd meedoen helemaal. 10 km hardlopen vind ik best, langere afstanden vast ook nog wel, maar een hele marathon lijkt me toch wel wat saai. Zo'n hindernisloop is mij meer op het lijf geschreven (vind ik zelf heel bescheiden in ieder geval) en zeker minder saai dan alleen maar op de weg hardlopen. Toch eens op de website gekeken. Meer filmpjes, meer details. "Hmhm, dat ziet er wel interessant uit zeg.". Runs ver weg, dichtbij, met modder, zonder modder, elk weekend is er wel ergens een run waar je aan mee kunt doen. "Oh kijk nou, ook in Rotterdam. Hoe ver is dat eigenlijk? Oh 10 km, dat is nog best een eind." Klik klik, lees, lees... ik werd steeds meer geprikkeld en gemotiveerd. "Okay, hier zou ik weleens aan mee kunnen doen. Later. Als ik 10km fluitend haal kan ik dat misschien wel eens proberen. Volgend voorjaar ofzo. Hm, kost zo 40 euro. Nouja, doen we ooit wel een keer.". "Ah kijk, je kan ook deelname winnen, alleen maar een mailtje sturen. Nouja, ik win toch vast niet."...

Zaterdag 19 oktober 11:30, Waalhaven Rotterdam. U hoort nog van mij. Morituri te salutant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten